Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Guide me, pretty please?

Να ξεκαθαρίσω πως αυτά που θα διαβάσετε πιο κάτω ίσως είναι περισσότερο έκκληση βοήθειας παρά άρθρο.
 Και που λέτε, ξέρω κάποια παιδιά από την πόλη μου που θέλουν και φέτος και του χρόνου να σπουδάσουν στο ΤΞΓΜΔ, όπου φοιτώ κι εγώ. Μια φίλη της αδερφής μου, που φέτος θα γράψει πανελλήνιες (φέτος εννοώντας ακαδημαϊκό έτος 2011-2012), μου ζήτησε να βγούμε και να της εξηγήσω αναλυτικά τι γίνεται στη σχολή, τα υπέρ, τα κατά, τις δυσκολίες και τα ωραία της.
Καλά όλα αυτά, και χάρηκα πολύ που θα έχω την ευκαιρία να βοηθήσω ένα νέο παιδί να πάρει μια απόφαση, με βάση τις εμπειρίες μου. Κι εγώ λοιπόν θα της έδινα άνετα τον οδηγό σπουδών μου, αν δεν τον είχα αφήσει στην Κέρκυρα, αν δεν ήταν απλώς ένας κατάλογος μαθημάτων όλων των εξαμήνων, και αν υπήρχε σε μορφή pdf στο site του τμήματος, ώστε να την παραπέμψω εκεί. Οπότε τι κάνουμε τώρα; Σκέφτηκα πως θα ήταν λάθος να της πω μονάχα τις εντυπώσεις που εγώ σχημάτισα, γιατί δεν νομίζω πως θα τη βοηθούσε πουθενά ο υποκειμενισμός που αναπόφευκτα θα είχα. Επιπλέον, ενδιαφέρεται για τα Γερμανικά ως 2η γλώσσα εργασίας, και δεν θα είχα και πολλά να πω, μιας και είμαι στα Γαλλικά. Πρώτα πρώτα λοιπόν καταράστηκα ως γριά Κορφιάτισσα όσους σκέφτηκαν πως έχουμε καλό οδηγό σπουδών, μετά σκέφτηκα πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερος με τη συμβολή των φοιτητών, και τέλος, πως ούτε εγώ η ίδια δεν ξέρω τι ακριβώς τρέχει με τη σχολή, αφού όσα και να ξέρω, πάντα μαθαίνω κάτι και μένω για λίγο, προσπαθώντας να το αφομοιώσω. Ίσως αυτός ο παράγων-έκπληξη να ήταν ο στόχος του οδηγού σπουδών του τμήματος; Δεν νομίζω πως θα το μάθω και ποτέ. Γι’ αυτό και σκέφτηκα να συγκεντρώσω όσες πληροφορίες μπορέσω για τη σχολή, ώστε όταν συναντηθώ με τη μελλοντική συμφοιτήτριά μου να κατανοήσει τουλάχιστον όσα κατανοώ κι εγώ.
 Γενικεύοντας, τώρα, πιστεύω πως είναι κρίμα να απορούν ακόμη και οι ίδιοι οι φοιτητές ενός τμήματος (ναι, δεν είμαι η μόνη(!) ) για ορισμένα στοιχεία της λειτουργίας του. Εννοείται πως δε θ’ αναπτύξω εδώ τις απορίες μου, αλλά θα συνεχίσω να τις ψάχνω, αλλά οκ, ίσως και να είναι καλό που δεν τα έχουμε όλα στο πιάτο, αλλά το να μην είμαστε απολύτως σίγουροι για το που βαδίζουμε στην φοιτητική μας πορεία και να τα μαθαίνουμε όλα τελευταίοι δεν είναι και καλό, κατά τη γνώμη μου πάντα. Για μένα, προσωπικά, είναι κουραστικό το να πρέπει να ψάχνω και να ψάχνω για πράγματα που σε άλλες σχολές είναι αυτονόητα, ενώ θα μπορούσα να κάνω πιο εποικοδομητικά για τις σπουδές μου πράγματα την ίδια ώρα. Ξέρω πολλούς που αποκαλούν τους φοιτητές του ΤΞΓΜΔ «ψαγμένους». Αν εννοούν αυτό, τότε παρακαλώ, ας συμμετέχουμε όλοι στο να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο οδηγό σπουδών ,που θα βρίσκεται και στο site του τμήματος, ώστε όλοι – μέλλοντες και νυν φοιτητές - να γνωρίζουν τα πάντα για τη σχολή που προτιμούν, και χαλάλι ο χαρακτηρισμός. Δεν ξέρω πως μπορεί πιο εύκολα να δημιουργηθεί ένας οδηγός σπουδών, οπότε δε θα κάνω το φωστήρα, ούτε θα δώσω εδώ ιδέες. Είμαι σίγουρη όμως, πως οι καθηγητές με τους φοιτητές μαζί, σε μια ανάμειξη γνώσεων και νέων ιδεών, θα έφταναν σ’ ένα καλό αποτέλεσμα. Για να δούμε, λοιπόν…
Κατσίλα Μαρία

5 σχόλια:

  1. Είναι αλήθεια πως το να περιγράψεις τι εστί ΤΞΓΜΔ είναι πραγματικά μια επικίνδυνη αποστολή...Τι να πρωτοαναφέρεις; Τα μαθήματα, τους καθηγητές, τα διοικητικά όργανα, τη λέσχη που το φαγητό είναι εκπληκτικό, το κτίριο, τη λειτουργία του εν γένει...!Θα αποτελέσει κατόρθωμα για όσους κατορθώσουν να επιτύχουν μια ακριβή περιγραφή της πραγματικής μορφής του τμήματος, του είναι του...Δε φταις εσύ...Είναι γενικό το κακό...
    Σ.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια γενική καθοδήγηση μέσω κουβέντας με κάποιον που έχει ζήσει την εμπειρία, από τη δική του πλευρά πάντα, είναι σίγουρα χρήσιμη. Δε νομίζω όμως ότι μπορούμε να δώσουμε κάτι παραπάνω σε όποιο παιδί το ψάχνει. Αν έχει φάει το κόλημμα να έρθει στη σχολή ό,τι κι αν ακούσει θα έρθει, και εδώ θα διαμορφώσει τη δική του άποψη για το τμήμα. Το λέω από προσωπική εμπειρία, όσο κι αν είχα μιλήσει με την ξαδέρφη μου που είναι φοιτήτρια στο τρίτο έτος, πέρα από ένα ακαθόριστο αίσθημα "ασφάλειας", με την έννοια ότι δεν πας σε ένα εντελώς άγνωστο χώρο, δεν μπορούσα με τίποτα να φανταστώ αυτό που θα ζούσα στην Κέρκυρα, ούτε τα θετικά, ούτε τα αρνητικά. Εγώ αυτό που θα συμβούλευα τον κάθε υποψήφιο φοιτητή είναι να ψάξει τον εαυτό του, να επιλέξει αυτό που θέλει πραγματικά, και το ονειρό του θα τον οδηγήσει εκεί που πρέπει να φτάσει...
    Βαγγέλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παιδια, παντως εγω πιστευω πως δεν πρεπει να αποθαρρυνουμε τους νεοεισαχθεντες φοιτητες στο τμημα. Οκ, να τους ενημερωνουμε για τα αρνητικα, αλλα οχι και να τους αποτρεπουμε να κυνηγησουν το ονειρο τους εξαιτιας μιας σειρας προβληματων! Μπορουμε ομως να τους ενημερωσουμε για τα προβληματα, χωρις να θελουμε να τους επηρεασουμε αρνητικα, ετσι ωστε οταν με το καλο γινουν κι αυτοι συμφοιτητες μας να προσπαθησουμε να τα λυσουμε ολοι μαζι!
    Ελεαννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αααχ, ευτυχώς δεν έχω συναντηθεί ακόμη με την κοπέλα γιατί ακόμη δεν έχω ιδέα για το πώς θα την πληροφορήσω! Αλλά πάνω κάτω έλεγα να κάνω αυτό που είπατε όλοι σας, προσπαθώντας όμως να μην εκφέρω προσωπική άποψη για καθηγητές και μαθήματα. Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να επηρεάσω την επιλογή κανένα, αλλά απλώς να ενημερώσω... ;)
    Μαρία Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαφωνώ στο ότι δεν μπορεί κάποιος από εμάς να δώσει κάτι περισσότερο από διήγηση εμπειριών στους μελλοντικούς συμφοιτητές μας. Και βέβαια όποιος θέλει να έρθει θα έρθει και νομίζω ότι όλοι αυτό κάναμε είτε ξέραμε κάποιον είτε όχι. Αλλά κακά τα ψέματα, είμαστε στο Πανεπιστήμιο ήδη ένα χρόνο..Είδαμε τα μαθήματα, ξέρουμε πώς γίνονται. Βρεθήκαμε μπροστά σε συνελεύσεις,μιλήσαμε με καθηγητές,πήγαμε στη μέριμνα,"φάγαμε¨και στη λέσχη.Μείναμε σε εστία,ξενοδοχεία,σπίτια. Ξέρουμε. Αυτά τα λίγα, αλλά τα ξέρουμε.
    Μαράκι απλά πες της όπως σου ξαναείπα να σε ρωτάει ό,τι της έρθει και μετά θα σου βγει και σένα :D
    Μαρία-Ε

    ΑπάντησηΔιαγραφή